سرفصلهای این مقاله:
Toggleمن محمد شکرانی هستم:
- علاقهمند به کسبوکارهای نوین، به خصوص کسبوکارهای فعال در حوزههای مالی و سرمایهگذاری.
- رتبه ۳۳ کنکور ارشد مدیریت.
- بیزینس کوچ یا مربی کسبوکار مورد تایید دانشگاه تهران.
- احیاگر کسبوکار مورد تایید نهضت احیای واحدهای اقتصادی.
- فعال در حوزه کسبوکارهای دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ از سال ۹۵ .
- افتخار همراهی با کسبوکارهای بزرگ و کوچک نظیر: همراه اول، هلدینگ خلیج فارس، هلدینگ آموزشی ماهان، راهکار پرداخت مینیپی و… .
درباره محمد شکرانی
من محمد شکرانی هستم، سال ۹۵ اولین استارت آپ خودمو به اسم آرکاد ایرانیان در زمینه آموزش مسائل مالی راه اندازی کردم اما خیلی زود شکست خورد و متوجه شدم که دانش کسبوکار پایینی دارم و کسبوکار صرفا مارکتینگ نیست.
از همون موقع شروع به یادگیری و کسب تجربه در حوزه کسبوکار، به خصوص کسبوکارهای دیحیتال، کردم و تا امروز افتخار همراهی با برندهای بزرگ و کوچک زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت آموزش، صنعت فینتک و در چندسال گذشته در زمینه E-commerce ها با عناوین کارشناس ارشد بازاریابی دیجیتال، مشاور و کوچ کسب وکار رو داشتم.
برخی از مجموعهها
تجارب کاری من
از زمان شروع فعالیتم متوجه اهمیت فضای دیجیتال در زندگی آینده شدم و سعی کردم مسیر کاری خودم رو براساس این فضا ادامه بدم . از سمتی علاقه زیادی به استارت آپها پیدا کردم بودم که در اون سالها(۹۵ و ۹۶) خیلی جذاب شده بود.
همین علاقهمندیها باعث شد که مسیر کاری خودم رو با یادگیری طراحی سایت با کمک CMS وردپرس شروع کنم و کم کم به سمت SEO یا بهینه سازی موتورهای جستوجو برم و درنهایت هم به عنوان یه دیجیتال مارکتر در حال حاضر فعالیت میکنم.
در طول این چند سال افتخار همکاری با برندهای مختلفی رو داشتم که در ادامه به برخی از اونها اشاره میکنم:
۱. همراه اول: از سال ۱۴۰۲ بعنوان کارشناس ارشد دیجیتال مارکتینگ وارد این مجموعه شدم و فعالیت اصلی که انجام میدم تعریف و طراحی، برنامهریزی، پیگیری و اجرای کمپینهای تبلیغاتی هستش.
۲. کیف پول دیجیتال دیمور و مجموعه اطلس نگین روشنا: در این مجموعهها بعنوان مشاور کسبوکار با هدف راه اندازی کسبوکار فعالیت داشتم و غالب فعالیتم مربوط به بررسی بازار موجود داخلی و خارجی به همراه بررسی رقبا در این فضا بوده و بصورت کلی، با کمک تیم موجود، برنامهای جامع برای کسبوکار تدوین کردیم.
۳. بازارگاه اجتماعی(Social-Commerce) مینیکالا و راهکار پرداخت مینیپی: اکوسیستم مینیها بعنوان یکی از جذابترین بخشهای سابقه کاری من بود، در این مجموعه من بعنوان دیجیتال مارکتینگ استراتژیست وظیفه تحلیل رقبا و تدوین برنامه دیجیتال ورود کسبوکار به بازار را داشتم که با تحلیل نمونههای تقریبا نزدیک داخلی مانند پیندو، مگنت و باسلام و نمونههای خارجی مانند تائوبائو و پیندودو همراه بود.
۴. هلدینگ خلیج فارس و چندین مجموعه دیگر: پس از به دست آورد دانش حداقلی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و با هدف اصلی کمک به کسبوکارها وارد حوزه مشاوره کسبوکار و دیجیتال مارکتینگ شدم و افتخار همراهی با کسبوکارهای زیادی از جمله هلدینگ خلیج فارس(تامین سرمایه خلیج فارس) را داشتم.
۵. هلدینگ آموزشی ماهان: من در موسسه ماهان، به عنوان یکی از قدیمیترین و معتبرترین مدارس کسبوکار ایران، افتخار فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ بعنوان کارشناس ارشد دیجیتال مارکتنیگ را در سال ۹۸ داشتم که در آن فعالیت اصلی من طراحی کمپین با اهداف مختلف از جمله ایجاد آگاهی و فروش بود.
۶. شتابدهنده جهش: در سالهای اولیه کاریام افتخار حضور در شتابدهنده جهش را داشتم که در زمینه IT و ITC استارتهای بسیار جذابی از جمله آسان اسپورت را داشت و دانش بسیار خوبی دز زمینه کسبوکار به من منتقل کرد.
در کنار مواردی که دربالا ذکر کردم، افتخار همراهی درکسبوکارهای دیگری مانند تیم فیندو و موسسه دانش و سرمایه کارا و… را نیز داشتم که همه آنها در این چندسال فعالیتم تجارب جذاب زیادی را برای من رقم زندند.
آموزشهای من
تحصیلات آکادمیک
- کارشناسی ارشد رشته مربیگری کسبوکار(Business Coaching) - دانشگاه تهران از ۱۴۰۰ تا کنون
رشته مربیگری کسبوکار یا Business Coaching از گرایشهای جدید مدیریت کارآفرینی در دانشگاه تهران میباشد که شامل واحدهایی مانند: مربیگری، مربیگری مغز، تیم کوچینگ، بازاریابی، نوآوری در کسبوکار و... میباشد و از سال ۹۹ بعنوان رشته دانشگاهی در دانشگاه تهران تدریس میشود. لازمه ورود به این رشته، آزمون ارشد مدیریت است و بدون آزمون، مانند هر رشته رسمی دیگری، امکان ثبت نام ندارد.
- کارشناسی رشته مهندسی نرم افزار - دانشگاه بین الملل قزوین از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹
مقطع کارشناسی، رشته مهندسی نرم افزار در دانشگاه بین الملل قزوین تحصیل کردم و بیشتر از برنامهنویس، علاقهمند به طرز فکر این رشته و بصورت کلی، شیوه نگاه و حل مسئله برنامه نویسی شدم.
تحصیلات آزاد
- احیای واحدهای اقتصادی-نهضت احیا ۱۴۰۲
این دوره به همت نهضت احیای واحدهای اقتصادی با همکاری سازمان مدیریت صنعی و زیر نظر ریاست جمهوری برگزار شد و شرکت کنندگان با مفاهیم احیا و احیا گری و نیز شیوه احیای کسبوکارها آشنا شدند.
- بازاریابی درونگرا(Inbound Marketing) - HubSpot ۱۴۰۲
مفهوم بازاریابی درونگرا به این منا میباشد که به جای جذب مخاطبین با ابزارهایی مانند بیلبورد و... ، کاربران ابتدا احساس نیاز به خدمات ما را داشته باشند و خود جذب کسبوکار ما شوند.
- دوره پرورش کارآفرین جوان-سازمان مدیریت صنعتی ۱۴۰۱
این دوره در ۱۱۲ ساعت و با هدف پرورش کارآفرینانی جوان با نگاه بین الملل، در سازمان مدیریت صنعی و با همراهی مرکز تجارت بین المللی برگزار شد.
- دوره فروش ۱۴۰۱
این دوره در حدود ۳۰ ساعت و با عناوین کاربردی نظیر: ۱. برنامه ریزی فروش ۲. روانشناسی فروش ۳. فرایند فروش و... برگزار شد.
- خودکارسازی بازاریابی(MarketingAutomation)-اینترک ۱۴۰۱
دوره مارکتینگ آتومیشن اینترک قطعا یکی از بهترین دورههایی بود که تاکنون شرکت کردم. در این دوره مفاهیم و شیوه اجرا مارکتینگ اتومیشن در کسبوکارهای مختلف متناسب با سفرهای متفاوت مشتری و بصورت عملی آموزش داده شد.
- ارزشگذاری کسبوکار ۱۴۰۱
دراین دوره شیوه ارزشگذاری کسبوکارها، بخصوص کسبوکارهای دیجیتال، که غالبا دارایی آنها برند و کاربران میباشد آموزش داده شد.
- دوره تفکر نقاد-بیشتر از یک نفر ۱۴۰۱
در این دوره به اصول تفکر نقاد و شیوه نقادانه اندیشیدن پرداخته شده است.
- Fundamental Of Digital Matketing-Google ۱۳۹۸
در این دوره اصول دیجیتال مارکتینگ توسط آکادمی رسمی گوگل آموزش داده شده است و میتواند به دیجیتال مارکترها، بخصوص افراد تازهکار، بسیار مفید باشد.
- بهینه سازی موتورهای جستوجو-سون لرن ۱۳۹۶
در این دوره بصورت کامل و جامع مفاهیم سئو و نحوه بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جسبوجو آموزش داده شده است.
و چندین دوره دیگر که در لینکدین بصورت کامل قرار گرفته.